Isnin, 20 Oktober 2008

Kena Tag......Cikgu Zam bagi tugasanlah pulak!!

Salam...untuk semua.
Minggu ni minggu yang paling sibuk untuk saya.
Bermula dari hari Jumaat menziarahi dan memantau perkembangan kakak sepupu yang dimasukkan di GH P.Pinang kerana menjalani pembedahan jantung dan terus tidak sedarkan diri......(koma)dan masih dalam situasi yang sangat kritikal,
....hari ini mesyuarat konvokesyen untuk murid pra sekolah,mengadakan latihan untuk konsert akhir Hari Anugerah pada setiap petang untuk latihan tarian tradisional..peperiksaan akhir dan tanggungjawab sebagai setiausaha Rukun Tetangga..hinggalah mendapat tag dari cikgu zam yang memerlukan jawapan tulus dari saya.Terima kasih cikgu zam!!

Jawapan untuk cikgu zam.

... Buat Cikgu Zam dan pengunjung sekalian ..harap berpuas hati ngan jawapan dariku...

1. The age you’ll be on your next birthday:
45 tahun... baru je sambut ulangtahun pada 11 oktober yang lepas..dah masuk asar dah..sendiri mau sedar....

2. Place you want to travel to:
Teringin sangatt mengerjakan fardhu haji di Tanah Suci secepat yang boleh...

3. Your favorite place:
Taman bunga,nurseri bunga dan tepi pantai

4. Your favorite food:
Ayam masak kicap dan laksa

5. Your favorite pet:
kucing dan ikan peliharaan.

6. Favorite color combination:
Biru & putih...

7. Favorite piece of clothing:
Pakaian yang kemas dan menutup aurat..

8. Your all time favorite song:
Lagu sentimental dan nasyid

9. Favorite TV show:
casa impian..landskap.

10. First name of your significant other/crush:
maladesa

11. Which town do you live in:
Bayan Lepas..berdekatan dengan Airport dan Kompleks Haji

12. Your screen name/nickname:
mala.

13. Your first job:
Guru Tadika...gaji permulaan cuma RM 500 dan bersyukur sangat-sangat masa tu dan gaji sebanyak tu dah kira banyak sangat dah.....

14. Your dream job..
Masa kat sekolah dulu bercita-cita nak jadi inspektor polis ataupun pelukis...tapi sebab bonda saya pun cikgu..jadi selepas ambil stp terus didorong masuk ke maktab..maktab perguruan lembah pantai (1983-1985)...dah senior sangat dah..

15. One bad habit that you have:
Asyik bekerja hingga lupa makan minum...

16. Worst fear:
citer sedih...

17: Things you’d like to do before you die:
Melihat anak-anak dan anak didik berjaya dalam kehidupan...

18. The 1st thing you’ll buy if you get $1,000,000:
Nak beli tanah untuk wakaf dan bina rumah untuk anak-anak yatim...

19. Your husband/wife:
Encik Tajuddin...pegawai perikanan di Pusat kuarantin dan kesihatan ikan Jab.Perikanan PP.
{perkahwinan yang dijodohkan oleh orang tua-tua dah hampir 25 tahun melayari alam rumahtangga dan bersyukur sangat mendapat suami yang kuat beribadat,berdisiplin dan mempunyai wawasan hidup yang tinggi.,penyayang dan sentiasa besederhana dalam setiap segi..)

20. Tagged anyone?
-Tirana
-LiyaAnuar

Ha...lepas ini tolong jawapye!!



3 ulasan:

@LiYaNNuaR berkata...

alamakkk... tag itu sya baru je jawab pagi tadi... huhuhu... silalah ke blog sya yek... dan KakTirana pun sya sudah tag dulu... ngeh ngeh ngeh... apa pun... terima kasih kerana sudi tag sya...

Zam berkata...

Salam...n selamat malam..

TQ Kak Mala coz sudi jawab tag tu... nielah hasil kerja orang yang sudah berpengalaman... anytime & anywhere... can solve this problem... tahniah...

Betul la kak...Eliyana dah dapat tag tu kemudian dia passkan kat azza... azza pass kat saye...n sye bgi akak lak.. dah berpusing-pusing macam roda rupanya tag nie..

Emmm...SU KRT mane tu yek? Sayepun SU KRT gak.... nak tau KRT saye ade linkkan kat blog saye... One agains... time kacih sekali lagi... atas jawapan tag tu..

Tirana berkata...

Liyan pun ada bagi tag ni pada saya..belum jawab pun lagi.. InsyaAllah nanti ada masa saya jawabkan ye..